دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

تفاوت بین لباس رسمی و غیر رسمی در کار

تفاوت بین لباس رسمی و غیر رسمی در کار

در طول دو دهه گذشته تعریف لباس اداری به صورت کامل تغییر کرده است، به طور مثال در سالهای گذشته پوشیدن کت و شلوار مردانه فرد را قابل اعتمادتر ، شایسته تر و معتبرتر میکیرد. اما امروزه با پیشرفت صنعت مد و ظهور جهانی رسانه های اجتماعی و افزایش بسیار زیاد خرید آنلاین این ایده دستخوش تغییراتی شده است.

امروزه ، افراد بیشتر برای آماده شدن برای یک روز کاری از لباس ها راحت تر و غیر رسمی استفاده میکنند. اکثر مجموعه ها به کارمندان خود اجازه میدهند غیر رسمی لباس بپوشند. با این حال حفظ یک تصویر حرفه ای بسیار مهم است زیرا می تواند به شما کمک کند تمرکز خود را حفظ کرده و فرد و کسب و کار را برای موفقیت آماده کنید.

کسب و کار غیر رسمی (Casual) چیست؟

تعریف درستی از این نوع کسب و کار وجود ندارد. به همین دلیل فرایند انتخاب درست برای لباس کار گیج کننده است ، زیرا نوع لباس شما بستگی به نوع کارتون مشخص میشود  که برای جلوگیری از سر درگمی  می توانید از دستورالعمل کلی پیروی کنید که مناسب برای هر موقعیتی است. برای مثال : می توانید با یک پیراهن و یک شلوار پارچه ای استایل کنید ، یا از ست پیراهن و شلوار کتان استفاده کنید ، ترکیب شلوار جین و پیراهن مردانه هم مناسب است که برای روی آن انواع کت های اسپرت، ژاکت و یا کاپشن مناسب است.

کسب و کار رسمی چیست ؟

کسب و کار رسمی معمولا به محیط های اداری دولتی مانند بانک ها و یا هولدینگ های بزرگ اطلاق می شود که تایم کاری مشخص دارند . و معمولا افراد مشغول در این محیط ها با کت و شلوار بر سر کار خود حاضر می شوند . اگر بخواهیم به صورت دقیق بگویم داشتن یک دست کت و شلوار و کروات تیره به همراه یک پیراهن روشن دوکمه دار برای شما الزامی است و برای تکمیل استایل خود حتما از یک جفت کفش آکسفورد یا لوفر با خطوط واضح استفاده کنید. البته کت و شلوار های سه تکه هم پیشنهاد بسیار خوبی است البته جنس و رنگ جلیقه باید با کت و شلوار هم خوانی داشته باشد.

در پایان شما باید مناسب با کسب و کارتان لباس بپوشید و در هنگام انتخاب لباس باید به مناسبت یا رویدادهای جاری در محیط کارتان توجه کنید ،‌لباسی که برای مصاحبه می پوشید ممکن است لزوما برای یک شام کاری مناسب نباشد. مخاطبان خود را بشناسید جدا از مناسبت ، نوع لباسی که می پوشید به مخاطبان شما بستگی دارد برای درک مخاطبان خود و نظرات آنها در مورد لباس های رسمی و غیر رسمی وقت بگذارید و نکته بسیار مهم دیگر توجه به راحتی و بهره وری : هنگام رفتن به محل کار باید اطمینان حاصل کنید لباسی که انتخاب می کنید به شما اجازه می دهد راحت کار کنید و بهره وری شما را بهبود میبخشد و در عین حال خوب به نظر برسید.

کت و شلوار مردانه مشکی سوپر کش سه تکه

کت و شلوار مردانه کرم پارچه سوپر کش ترک

کت و شلوار مردانه مطهری

کت و شلوار مردانه ذغالی سوپر کش سه تکه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.